Tweede plaats voor Arnhems team bij 'Raadscup'

22 juni 2015

Tweede plaats voor Arnhems team bij 'Raadscup'

Foto: SP Arnhem / SP Arnhem

Het Arnhemse team heeft op zaterdag 20 juni de tweede plaats behaald bij het zaalvoetbaltoernooi voor gemeenteraden. De SP was met drie spelers (van de zes) ruim vertegenwoordigd: Jurgen Elfrink, Luuk van Geffen en spits Abdurrahman Çetintaş. Verder in het Arnhemse team: Leo de Groot van de Partij voor de Dieren, Kursat Bal van Verenigd Arnhem en griffier Jozef Kerstens.

De eerste wedstrijd tegen de gemeente Helmond werd met een klinkende 6-0 gewonnen. Ook de gemeente Almere en het team All Stars moesten in Arnhem hun meerdere erkennen. In de halve finale stond Arnhem tegenover angstgegner en aartsrivaal Nijmegen. '026' veegde de vloer aan met '024': 3-0. In de finale ging Arnhem dan toch koppie onder: de gemeente Haarlemmermeer klopte in de finale het team van Arnhem met 4-2.

Dit tweejaarlijkse, landelijke, zaalvoetbaltoernooi begint een aardige traditie te worden met een toenemend aantal deelnemers. De zesde editie vond plaats in sporthal zielhorst in Amersfoort.

Door: Anette Beumer