Wat doet de hulpdienst van de SP?

De SP in Arnhem heeft een hulpdienst. Veel mensen die met instanties te maken krijgen, worden van het kastje naar de muur gestuurd. Of ze raken verdwaald in een woud van regels en procedures. De SP-hulpdienst biedt een helpende hand bij het oplossen van problemen.

Juridische hulp kunnen wij niet bieden. Even snel de knelpunten oplossen ook niet. We bieden wel een luisterend oor, plus onze kennis en ervaring. Want soms heeft een onafhankelijk persoon meer overzicht dan iemand die middenin in de narigheid zit. Wij denken mee. Wij kunnen helpen om dingen uit te zoeken. Wij weten hoe je een brief moet schrijven die gelezen wordt. Waar een probleem is, is een oplossing, denken wij. We kunnen ook helpen bij het doen van aanvragen (bijvoorbeeld voor huur- of zorgtoeslag), en bij de belastingaangifte. Zo nodig verwijzen wij door naar de juiste instanties. En als er zaken zijn die om stevige actie vragen, dan kan de hulpdienst ook helpen. Daar zijn we de SP voor!

De SP is de enige politieke partij in Nederland die dergelijke hulp en informatie structureel aanbiedt. Waarom? Omdat de SP vindt dat je de wereld alleen kunt verbeteren als je weet wat er bij de mensen leeft. En dat weet je alleen, als je zelf midden tussen de mensen staat. De hulpdienst is daarom voor iedereen: zowel voor leden als voor niet-leden!

De hulpdienst heeft een aantal medewerkers. Zij zijn ervaringsdeskundigen, als het gaat om de vele voetangels en klemmen in de ambtenarij. Garanties kunnen we niet bieden, wel hulp en advies.

De hulpdienst is te bereiken via e-mail: arnhem@sp.nl

of bel ons: 06-33310103 (en spreek een boodschap + telefoonnummer in).

Om u te woord te kunnen staan willen wij uw naam weten.
Hiermee kunnen wij u bereiken
U kunt uw telefoonnummer achterlaten. Als u dit niet wenst, hoeft u dit veld niet in te vullen.
Laat hier uw bericht achter