Gerrie Elfrink lijsttrekker voor SP Arnhem

14 juli 2021

Gerrie Elfrink lijsttrekker voor SP Arnhem

Op dinsdagavond kozen Arnhemse SP’ers met een overgrote meerderheid Gerrie Elfrink als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. ‘We zijn blij en ontzettend trots met Gerrie als onze lijsttrekker. Hij heeft veel kennis en ervaring, en dat is waardevol en keihard nodig. De tweedeling in de stad groeit en hij is de juiste persoon om voorop te gaan om die tweedeling aan te pakken,’ zegt afdelingsvoorzitter Sarah Dobbe.

De kandidatencommissie prijst Elfrink voor zijn ervaring in het combineren van ‘actie en fractie’, waardoor er veel bereikt kan worden voor mensen. ‘Er was een kandidaat voor lijsttrekker, en dat is ook meteen de beste kandidaat die SP Arnhem en de gemeente Arnhem zich kan wensen. De heer Elfrink voldoet aan alle vereisten die in het functieprofiel staan,’ aldus de commissie.

Gerrie Elfrink is momenteel fractievoorzitter en oppositieleider in de Arnhemse gemeenteraad. ‘Hij heeft zich bijvoorbeeld verzet tegen bezuinigingen op de jeugdzorg, tegen overlast in de wijken, en voor genoeg betaalbare huizen. En hij heeft serieus geluisterd naar Arnhemmers in de buurten die zwaar vervuild raakten door het afvalbeleid. Gerrie is niet bang om de vinger op de zere plek te leggen, en daar is lef voor nodig. Hij durft op te staan tegen besluiten die onrechtvaardig zijn, en is een echte pitbull tegen onrecht. Tegelijkertijd lukt het hem ook om met brede groepen mensen en partijen samen te werken, en heeft hij ook in de afgelopen periode ontzettend veel op de agenda gezet en bereikt,’ zegt Dobbe.

De SP is niet alleen actief in de gemeenteraad, maar steunde de afgelopen jaren Arnhemmers door de hele stad. Dobbe: ‘Als we onrecht zien, dan voeren we actie samen met bewoners. Tegen zorgcowboys, foute verhuurders, en vastgoedmagnaat. Arnhemmers kunnen op de SP rekenen. En met een grote SP in de gemeenteraad kunnen we nog meer bereiken.’