SP verliest Arnhemse studenten niet uit het oog!

16 april 2022

SP verliest Arnhemse studenten niet uit het oog!

De inflatie is torenhoog, boodschappen zijn duur, energieprijzen rijzen de pan uit en veel studenten kampen ook nog eens met een studieschuld door het asociale schuldenstelsel van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks. De SP heeft altijd zij-aan-zij met studenten gestaan in onze strijd tégen het schuldenstelsel en vóór kwalitatief goed onderwijs.

En ook nu, in deze financieel zware tijden, heeft de SP oog voor de Arnhemse studenten. De financiële positie van studenten is al kwetsbaar en de stijgende energieprijzen komen daar nog eens bovenop. Toch kiest het kabinet ervoor om studenten uit te sluiten van energiecompensatie: andere huishoudens krijgen €800, maar studenten vissen hier achter het net.

Op 13 april diende SP Arnhem een voorstel in om Arnhemse studenten óók mee te nemen bij deze energiecompensatie. Studenten zouden dan €800 ontvangen en de gemeente Arnhem zou hier prima voor kunnen zorgen.

Helaas maakten andere partijen andere keuzes door ‘tegen’ te stemmen. Oordeel zelf:

Wij vinden dit oneerlijke politiek.

Andere partijen hebben mooie woorden over studenten, maar wanneer het op daden aankomt laten zij de studenten, nu bijna letterlijk, in de kou staan.

SP Arnhem is anders. Wij willen een eerlijke samenleving, met goed onderwijs, betaalbare woningen, fatsoenlijke lonen en schuldenvrije jongeren die in vrijheid kunnen bouwen aan een mooie toekomst.

Om dit voor elkaar te krijgen hebben we zoveel mogelijk steun nodig. Wil jij ons daar bij helpen? Word lid!