Margriet Bleijenberg in SP-fractie Provincie Gelderland

28 augustus 2008

Margriet Bleijenberg in SP-fractie Provincie Gelderland

Margriet Bleijenberg, voorzitter van de SP in Arnhem, is toegetreden tot de SP-fractie in het provinciehuis. Margriet versterkt de Statenfractie na het vertrek van Margriet BleijenbergMarit de Ridder als Statenlid. De SP is op dit moment met zes mensen vertegenwoordigd in Provinciale Staten in Gelderland.

Margriet Bleijenberg is (voor SP'ers) geen onbekende in de provincie. Ze was als SP-regiobestuurder jarenlang nauw betrokken bij de plaatselijke politiek in veel gemeenten in Gelderland.

De SP in Arnhem wenst Margriet veel succes toe met haar nieuwe functie. Margriet blijft overigens als voorzitter actief in de afdeling Arnhem.

In haar dagelijks leven werkt Margriet als MBO-docent Zorg en Welzijn aan het Rijn-IJssel in Arnhem. Margriet heeft zin in het statenwerk en gaat zich inzetten op het gebied van Jeugd, Zorg en Cultuur.

Margriet: "We zien al jaren dat het droog brood eten is binnen de zorg en het jeugd- en jongerenwerk. Ook vanuit mijn werk zie ik dat deze sectoren maar ook cultuur wel wat extra steun kunnen gebruiken. De provincie kan die steun bieden en daarom wil ik me als Statenlid daar graag voor inzetten."