Agnes Kant verklaart Nuon publiek bezit

1 februari 2009

Agnes Kant verklaart Nuon publiek bezit

Onder luid applaus van SP-ers uit het hele land, verklaarde Agnes Kant het NUON-kantoor in Arnhem zaterdag tot publiek bezit. Kant: "Het is in ons aller belang dat we kunnen vertrouwen dat energie betrouwbaar geleverd wordt. En het is ook in ons aller belang dat de energie duurzaam wordt opgewekt. Dit belang is het best gewaarborgd in publieke handen."

Er waren mensen uit het hele land naar Arnhem gekomen om te protesteren tegen de dreigende verkoop van Nuon. Tot aan Limburg en Friesland aan toe. De provincies Limburg en Friesland hebben aandelen Nuon. Grootste aandeelhouder van Nuon is de provincie Gelderland, met ruim 40 procent van de aandelen.

Gelders SP-statenlid Eric van Kaathoven: "Ze denken dat een commerciele partij uit Scandinavie of Italie onze belangen wel in de gaten zal houden. Ze zijn nuts!"

Na de toespraken trokken de SP-ers de binnenstad in om handtekeningen te verzamelen. Komende tijd kunnen mensen hun handtekening tegen de verkoop van Nuon (en Essent) ook via internet zetten: www.zezijnnuts.nl"

Een uitgebreide fotoreportage van de actie bij Nuon vind je hier.