Campagne Europese verkiezingen barst los

Campagne Europese verkiezingen barst los

Verkiezingsbord gemeentehuis
Verkiezingsbord bij het gemeentehuis

Donderdag 4 juni worden in Nederland de Europese verkiezingen gehouden. Voor de SP zijn het belangrijke verkiezingen. Op dit moment telt de SP-fractie in het Europees parlement 2 zetels, van de 27 zetels die Nederland er in totaal heeft. Na 4 juni moeten dat er een paar meer zijn!

61,6 procent
Waarschijnlijk heb je op de verkiezingsborden de posters van de SP al zien hangen. “61,6 procent” staat er op te lezen. Dit is het percentage kiezers dat een paar jaar geleden tegen de Europese grondwet stemde. Nederland wil minder Brussel, was daarmee de boodschap. En het is precies die boodschap waarmee de SP nu campagne voert voor de Europese verkiezingen.
Wat de SP betreft is de samenwerking op Europees niveau doorgeschoten en moet ‘Brussel’ een stuk democratischer en socialer worden. Een stem op de SP is dan ook een stem voor links beleid en minder Brussel.

Campagnetijd
In Arnhem voeren we op verschillende manieren campagne voor de verkiezingen van 4 juni. De plakploegen zijn al verschillende keren langsgeweest bij de officiele aanplakborden voor de verkiezingen. Maar we doen nog meer.
In veel wijken in Arnhem wordt deze maand de ZO-krant verspreid die in het teken staat van de verkiezingen. Daarnaast worden er ook duizenden verkiezingsfolders huis aan huis verspreid.

SP in de stad
Op zaterdag 23 mei en zaterdag 30 mei staan we met een verkiezingskraam op het Land van de Markt in de Arnhemse binnenstad. Heb je campagnemateriaal nodig of heb je zin in een praatje met iemand van de SP, dan kun je tussen 11.00 en 15.00 uur langskomen.
Donderdag 4 juni sluiten we de campagne af en volgen we de uitslagen vanaf 20 uur in Cafe De Kroeg in de Nieuwstraat voor het Groot SP Verkiezingsfeest.

Wees creatief en win een taart!
De Arnhemse SP-leden ontvangen deze maand bij de Tribune een SP-poster. Die poster kun je voor het raam plakken. Maar echte creatievelingen weten vast nog allerlei andere goede manieren te verzinnen om de poster onder de aandacht te brengen: op een houten bord in de tuin, omringd door kerstlichtjes op de voordeur: noem maar op.

Het SP-campagneteam verloot op de verkiezingsavond in cafe De Kroeg een taart voor de meest creatieve bijdrage aan de campagne. Het campagneteam is zelf op veel plekken in de stad te vinden, maar suggesties en foto’s kun je ook zelf insturen naar webmasterarnhem@sp.nl.