SP-pand opgeknapt

16 mei 2009

SP-pand opgeknapt

Schilderbeurt SP-pandRegelmatig kregen we bij de SP vragen over het SP-pand in de Van Spaenstraat in Sint Marten. Hoelang we daar nog bleven. Of het pand al uit elkaar aan het vallen was. En vooral: gaan jullie het nog eens een keertje opknappen?

Mooie deurOm die vragen in een keer te beantwoorden: Omdat het pand (dat eigendom is van de gemeente) al jarenlang niet wordt onderhouden, hebben we in toenemende mate last van tocht- en vochtproblemen. We zitten in hetzelfde schuitje als de huurders van de andere gemeentepanden in Sint Marten. We moesten eruit. We mochten blijven. We moeten er alsnog uit en er wordt voor een passend alternatief gezorgd.

De verf om zelf de buitenkant van het SP-pand op te knappen stond al een jaar klaar. Vanwege de perikelen rond de gemeentepanden is het er niet eerder van gekomen om de kwast ter hand te nemen. Maar afgelopen week hebben we een begin gemaakt met het herstellen van de buitenboel. De kans is groot dat we binnenkort verhuizen naar een ander pand, maar dan laten we ons oude pand tenminste netjes achter.