SP in actie: 65 blijft 65!

7 oktober 2009

SP in actie: 65 blijft 65!

65 blijft 65

SP-Kamerlid Remi Poppe in Arnhem: "De AOW is betaalbaar. Nu en in de toekomst!"

Met een 65 minuten durende manifestatie is op woensdag 7 oktober op het Kerkplein in Arnhem geprotesteerd tegen de kabinetsplannen om de AOW te verhogen. De SP was met veel mensen aanwezig tijdens de protestbijeenkomst, die door de FNV was georganiseerd. Op 21 plaatsen in Nederland werd van 11.55 uur tot en met 13.00 uur geprotesteerd tegen de plannen om de AOW-leeftijd te verhogen naar 67 jaar.

Naast Arnhemse SP-ers, was ook SP-kamerlid Remi Poppe van de partij. De SP deelde tijdens de manifestatie folders uit waarin duidelijk werd uitgelegd wat er mis is met de plannen:

"De AOW is betaalbaar. Ook in de toekomst. De groeiende groep 65-plussers zorgen ervoor dat de inkomsten uit belastingen over pensioenen fors zullen stijgen. Die inkomsten zijn voldoende om het stijgende aantal AOW-uitkeringen te betalen."

Andere argumenten waarom de SP vindt dat 65 65 moet blijven zijn dat ouderen nu al niet aan de bak komen en een hogere AOW-leeftijd geen geld oplevert: "Er zijn ruim 650.000 55-plussers die afhankelijk zijn van een uitkering. Als de AOW-leeftijd wordt verhoogd, moeten deze uitkeringen ook twee jaar langer worden betaald."

Handtekeningen verzamelen

Meer foto's van de manifestatie vind je hier.