SP gaat voor snelle coalitievorming

19 maart 2010

SP gaat voor snelle coalitievorming

Op donderdag 18 maart hebben de fractievoorzitters van de SP, VVD, Groen Links en D66 tijdens een openbare bijeenkomst een toelichting gegeven op de recente ontwikkelingen rondom de coalitievorming. Nadat Gerrie Elfrink een korte verklaring had afgelegd over het accepteren van het verzoek van de drie partijen om de onderhandelingen over te nemen kregen de overige fractievoorzitters de gelegenheid de vier partijen te bevragen.

“Een college gevormd door deze partijen, doet recht aan de uitslag van de verkiezingen. Wij willen met het gezicht naar de stad staan en in een open overleg komen tot een coalitie-programma dat recht doet aan de wens van de kiezers,” aldus Gerrie Elfrink.

De onderhandelingen beginnen aanstaande dinsdag. De vier partijen hebben de intentie voor 19 april een nieuwe coalitie te vormen. Op die datum vergadert de nieuwe gemeenteraad voor het eerst na de verkiezingen.

Afgelopen woensdagavond hebben de fractievoorzitters van de VVD, Groen Links en D66 de fractievoorzitter van de SP, Gerrie Elfrink, verzocht de leiding van de PvdA bij de coalitieonderhandelingen over te nemen.