SP viert op 1 mei de Dag van de AOW

29 april 2010

SP viert op 1 mei de Dag van de AOW

Aanstaande zaterdag (1 mei) viert de SP op 28 plaatsen in het land de ‘Dag van de AOW’. Ook in Arnhem! Van 13.00 tot 15.00 uur is de Arnhemse SP aanwezig op het Land van de Markt met diverse raadsleden, wethouder Margriet Bleijenberg en andere SP’ers, voor een feestelijke manifestatie.

Om 14.00 komt Tweede Kamerlid Harry van Bommel naar het Land van de Markt om te spreken in het kader van de ‘Dag van de AOW’

Volgens de SP is het oneerlijk, onnodig en ongewenst om mensen twee jaar AOW af te pakken terwijl onder de 65 nog één miljoen mensen aan de kant staan. Gemiddeld leven ouderen met een lage opleiding vijf jaar korter dan mensen met een hoge opleiding. Ook krijgen lager opgeleiden gemiddeld vijftien jaar eerder gezondheidsklachten. “Alle reden dus om de AOW niet om zeep te helpen, maar om deze volksverzekering te respecteren,” aldus Emile Roemer, fractievoorzitter van de SP in de Tweede Kamer.

Emile Roemer trapt de actie af in Den Helder. Andere plaatsen waar de SP op 1 mei de dag van de AOW viert zijn:

Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Oude-Pekela, Heerenveen, Assen, Nijmegen, Amersfoort, Haarlem, Den Helder, Breda, Tilburg, Eindhoven, Oss, Heerlen, Schiedam, Zaandstad, Zoetermeer, Leiden, Rheden, Arnhem, Hengelo, Enschede, Delft, Oosterhout, Zutphen, Veenendaal