SP werkgroep Renkum

29 december 2010

SP werkgroep Renkum

De belangen van mensen in de zes dorpen van de gemeente Renkum worden nu behartigd door de afdeling Arnhem. Enige enthousiaste leden uit de gemeente Renkum vinden dat de politieke onderwerpen van een stad anders zijn dan die van een groep dorpen. De afdeling Arnhem heeft een werkgroep ingesteld, die de oprichting van een afdeling voor Renkum ter hand neemt.

De afdeling Arnhem is een actieve afdeling met een stevige invloed in de gemeenteraad en het college van B&W van Arnhem. De problematiek van een stad als Arnhem is natuurlijk anders dan die in een van de zes dorpen van Renkum; Doorwerth, Heelsum, Heveadorp, Oosterbeek, Renkum en Wolfheze. Een eigen afdeling is de wens van een aantal SP-leden.
Een werkgroep benadert op dit moment alle leden uit de zes dorpen om hun mening te peilen.
Zij inventariseren per dorp de onderwerpen, die de leden belangrijk vinden om aandacht te krijgen van de politiek in Renkum. De kernbeginselen van de SP menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit staan daarbij voorop.
Ook de eventuele vorming van een jongerenafdeling ROOD voor Renkum wordt onderzocht.

Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met Leo Coenders, een van de leden van de werkgroep via leocoenders@tomaatnet.nl of telefonisch 026 3211235.
Ook de afdeling Arnhem kan informatie verschaffen via arnhem@sp.nl
Algemene informatie over de SP en de afdeling Arnhem via www.sp.nl