3000 SP'ers trappen campagne af: 'Nu is de beurt aan de SP'

14 februari 2011

3000 SP'ers trappen campagne af: 'Nu is de beurt aan de SP'

Maar liefst 3000 SP'ers kwamen naar Burgers Zoo in Arnhem om samen met Emile Roemer, Eerste Kamer-lijsttrekker Tiny Kox en 12 provinciale lijsttrekkers de campagne op weg naar 2 maart af te trappen. Jan Marijnissen opende de bijeenkomst met een interview met de Egyptische Cherif Osman. Hij is betrokken bij de zogenaamde 6-april-beweging, die actief betrokken was bij de opstanden in Egypte. Osman bedankte de SP, 'de enige partij die ons vanaf het begin actief ondersteund heeft.'

In zijn toespraak riep partijleider Emile Roemer op om van 2 maart een nationale dag van protest te maken: 'Op 2 maart kunnen we kiezen. Voor de bankiers, de beleggers en de bestuurders. Voor de 25 procent rijkste Nederlanders, die door Rutte, Verhagen en Wilders in de watten worden gelegd. Of we kiezen voor de mensen met een hart voor de zorg, de mensen uit het onderwijs, de vuilnisophalers, postbodes en schoonmakers. Voor de vakmensen in de bouw, de thuiszorg of op kantoor. Voor de huurder, de student en onze ouderen. Voor die 75 procent van Nederland, die nu de rekening van de crisis moet betalen. De regering laat al die mensen stikken. Ik zeg het gewoon zoals het is. En daarom staat de SP aan de kant van de mensen. Tegen de regenten, tegen dit rijkeluiskabinet.'

Kies SP op 2 maart!

Debat over werk

En natuurlijk was er feest!

Jan Marijnissen interviewt Cherif Osman