Luuk van Geffen nieuwe SP wethouderskandidaat

20 juni 2011

Luuk van Geffen nieuwe SP wethouderskandidaat

De Arnhemse SP draagt raadslid Luuk van Geffen (1977) voor als vervanger van Margriet Bleijenberg. Margriet legde in april om persoonlijke redenen haar functie als wethouder neer. Als de raad daarmee instemt, neemt Luuk van Geffen de portefeuilles Onderwijs, Jeugdbeleid, Veiligheid (keten-benadering) en Coördinatie integrale aanpak overlast over.

Achtergrond
Luuk is 33 jaar en woont sinds 18 jaar in Arnhem. Hij groeide op in Groessen. Met zijn vrouw en zijn drie kinderen woont hij in de nieuwe wijk Stadseiland in Malburgen. Zijn beide ouders gaven jarenlang les op het vroegere Thomas à Kempis College (tegenwoordig Arentheem College). Luuk van Geffen is sinds 2006 zakelijk leider van Kunsthuis 13 te Velp.

Overwegingen
“Ik heb er goed over nagedacht voor ik me kandidaat stelde als wethouder”, zegt Van Geffen. “Ik voel me sterk betrokken bij de stad Arnhem en niet onbelangrijk is dat de stad op een aantal terreinen voor belangrijke beslissingen staat. Op die terreinen wil ik samen met alle betrokkenen goede, politiek en maatschappelijk werkzame oplossingen vinden. Dat zie ik als een belangrijke opgave. Wat de portefeuilles betreft kun je zeggen dat veel ervan heeft te maken met de toekomst van komende generaties, de kinderen en de jongeren die straks volwassenen zullen zijn. Als vader van drie kinderen spreekt zoiets je natuurlijk aan.”

Vertrouwen
De SP is verheugd dat de zoektocht naar een nieuwe wethouder heeft geleid tot een zeer betrokken, bevlogen kandidaat met hart voor de stad.

Cris Lenting, fractievoorzitter voor de SP in de raad: “Luuk is een enthousiaste, betrokken SP’er die zich graag ergens in vastbijt. Hij kent de raad, heeft kennis van dossiers en weet de weg in het stadhuis en in Arnhem. Dat zijn belangrijke dingen. We hebben even de tijd genomen om een goede opvolger te vinden. Dat is een nauwkeurig proces geweest waarbij we breed gekeken hebben en een zorgvuldige selectieprocedure hebben doorlopen. We hadden eind mei ook een kandidaat die zich om persoonlijke redenen op het laatste moment terugtrok. Dat was wel even slikken, maar heeft uiteindelijk heel positief uitgewerkt: ik heb het volste vertrouwen in Luuk van Geffen.”

Ook SP-wethouder Gerrie Elfrink is blij met de kandidatuur van Van Geffen: “ Na benoeming door de raad krijgen we er een gedreven, energieke en veelzijdige wethouder bij . Een echte Arnhemmer die de stad goed kent. Er is veel te doen op het gebied van jeugd, onderwijs en het veiligheidshuis, dus heel goed dat daar straks weer een eigen wethouder voor is.”