Actie voor toiletten in de trein

8 september 2011

Actie voor toiletten in de trein

Op dinsdagochtend 30 augustus heeft SP Arnhem samen met reizigersvereniging Rover, 50Plus en de actiegroep Treinen met Toilet tijdens de spitsuren actie gevoerd voor toiletten in de trein. De provincie Gelderland vindt treintoiletten niet nodig op de regionale treinen onder haar verantwoordelijkheid. Voor reizigers met blaas- of darmaandoeningen wordt zo’n treinreis vrijwel onmogelijk, maar ook voor ouderen en mensen met kleine kinderen is een treinreis door Gelderland dus eigenlijk af te raden. Wij willen het hier niet bij laten zitten en willen toiletten in de nieuwe treinen van Arriva, die nu nog in de fabriek staan.

Ook willen wij, dat in de nieuwe concessie van de Valleilijn toiletten worden voorgeschreven. In 2 uurtjes tijd hebben we op station Arnhem Velperpoort meer dan 500 handtekeningenkaarten uitgedeeld, waarvan bijna 200 kaarten ter plaatse door de reizigers zijn ingevuld. Teken ook op www.reizigersprotest.nl/gldwc .treinentoilet