Inloopavond over het spoor

15 februari 2012

Inloopavond over het spoor

Op woensdag 29 februari vindt er in het stadhuis van Arnhem een inloopavond plaats over de toename van het aantal goederentreinen, georganiseerd door ProRail en het ministerie van Infrastructuur en Milieu. De SP zal vanaf 18.30 uur aanwezig zijn.

Meldpunt Rood Sein

Het doel van de bijeenkomst is om omwonenden en andere belanghebbenden te informeren over het PHS (Programma Hoofdfrequent Spoorvervoer) en de onderzoeken die plaatsvinden in de regio.
De SP Arnhem roept alle inwoners van de gemeente Arnhem, Renkum en Overbetuwe, die nu al overlast ondervinden van het spoor, om ook naar die avond te gaan. Van 17:00 uur tot 21:00 uur kunnen omwonenden van het spoor zich laten informeren over het PHS en de plannen in de regio. Ook kan men dan vragen stellen aan de aanwezige deskundigen van ProRail en het Ministerie.
De SP is vorige week het meldpunt Rood Sein gestart, daar kunnen mensen melden welke problemen ze ervaren met de goederentreinen. De SP Arnhem hoopt dat veel mensen naar de inloopavond zullen komen, wij zullen daar ook een flyer uitdelen aan de geïnteresseerden.

Dit is het moment waarop het belangrijk is om onze stem weer te laten horen! Laat weten dat wij die goederentreinen niet door onze regio willen, dat we niet in willen leveren op de leefbaarheid en veiligheid in onze mooie gemeentes: laat de goederentrein varen!