Afscheidsbrief aan minister Leers

30 april 2012

Afscheidsbrief aan minister Leers

Zaterdag 21 april stond de SP met het SP Openluchtkantoor op het Land van de Markt in de binnenstad van Arnhem. In de kraam werd onder andere actie gevoerd tegen het asociale asielbeleid van minister Gerd Leers. Er werden handtekeningen verzameld op papieren harten.

De hartenslinger wilde het bestuur aan minister Leers sturen. En toen viel het kabinet, op diezelfde zaterdagmiddag. Wat te doen, met al die hartenkreten van verontwaardigde Arnhemmers? Na rijp beraad is besloten om de slinger toch op te sturen, met een begeleidende brief. Lees hier de brief van de Arnhemse SP aan Gerd Leers.

Aan Gerd Leers
demissionair minister voor Immigratie en Asiel

Geachte minister Leers,

De Arnhemse afdeling van de SP heeft op zaterdag 21 april op een plein in Arnhem handtekeningen verzameld. De handtekeningen werden op een slinger van papieren harten gezet. Met het signeren van een hart protesteerden vele Arnhemmers tegen uw, in hun ogen harteloze, asielbeleid. Wij wilden u deze slinger van protestharten toesturen.

Tijdens onze actie, halverwege de middag, werd duidelijk dat het kabinet Rutte was gevallen. En daarmee de waarschijnlijkheid, dat het asielbeleid zo zou worden voortgezet als het, onder invloed van Geert Wilders, door u werd uitgevoerd. Eigenlijk kwam daarmee onze handtekeningenactie op losse schroeven te staan. Wat nu, met al die hartenkreten van betrokken Arnhemmers?

Na rijp beraad heeft het afdelingsbestuur besloten om u de Arnhemse harten toch toe te sturen. Al was het maar om u een hart onder de riem te steken. U hoeft zich in ieder geval niet langer schuldig te voelen. Het laten rusten van kille asielwetgeving wordt immers toegejuicht door veel Nederlanders.

Daarom sturen wij u hierbij onze hartenslingers. Als herinnering aan het verzet van veel Arnhemmers, en van veel Nederlanders, tegen uw hardvochtige asielbeleid. Het kan anders, zeggen wij altijd binnen de SP. Daar gaan wij hier in Arnhem hard aan werken, met hart en ziel.

Wij wensen u succes met uw verdere carrière.

Met vriendelijke groet,
De Arnhemse afdeling van de SP