SP Open Air 2012 in Arnhem

20 augustus 2012

SP Open Air 2012 in Arnhem

Het kwik kwam zondag 19 augustus ruim boven de dertig graden. Maar tijdens SP Open Air 2012 werd de warmte vanzelf hartverwarmend. Ruim 2500 SP-leden uit alle delen van het land waren samengestroomd in het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem. Daar verrichtten ze samen met Emile Roemer de officiële aftrap van de verkiezingscampagne, onder het motto: NU SP!

Onder grote belangstelling van de landelijke media hield Emile Roemer een peptalk over een socialer en rechtvaardiger Nederland. Zijn woorden waren niet alleen gericht aan de vele SP’ers in het Openluchtmuseum. Emile stak ook alle andere landgenoten een hart onder de riem. Na twee jaar rampzalig fröbelen door de neoliberale club van Mark Rutte is er op 12 september een kans dat het écht anders wordt. Het kan echt. De keuze is aan de kiezer.

Behalve toespraken was er zaterdag ook volop ruimte voor vrolijkheid, muziek en ontspanning. Aan de innerlijke mens was ook gedacht: er werd onder andere tomatenjam gemaakt en van het enige echte SP-tomatenijs geproefd. Bovendien konden de deelnemers aan SP Open Air 2012 het Openluchtmuseum bezoeken.

Al snel kleurden de antieke boerderijtjes, de beroemde Zaanse Buurt en de oer-Hollandse molens tomatenrood van de vele SP’ers. Na afloop kreeg elke bezoeker een potje originele SP-tomatenjam mee naar huis. Nog ruim drie weken enthousiast campagnevoeren voor de boeg! NU SP!

het was een warme maar leuke dag