Regioconferentie

30 september 2012

Regioconferentie

Op 27 oktober 2012 wordt er in Amersfoort een regioconferentie voor de provincies Overijssel en Gelderland gehouden. Daar gaan we het vooral hebben over de vraag hoe afdelingen zich voorbereiden op de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014.

Daarbij komen de volgende vragen aan de orde:

• Heeft de afdeling voldoende kwantiteit en kwaliteit?
  • Hebben we voldoende kwalitatief goede mensen in de afdeling die onze partij in de gemeenteraad kunnen vertegenwoordigen?
  • Hoe ga je op zoek naar geschikte kandidaten? Wat hebben we deze kandidaten te bieden op het vlak van scholing?
  • Waar moet een goed verkiezingsprogramma aan voldoen?
  • Wat wordt de rol van de commissie deelname raadsverkiezingen die het partijbestuur adviseert?

Daarnaast doen de Statenfracties verslag van hun werkzaamheden en plannen. De regiovertegenwoordigers vertellen hoe het er in hun regio voor staat.

Om de regioconferentie voor te bereiden, houdt de afdeling Arnhem op dinsdag 16 oktober 2012 een algemene ledenbijeenkomst, vanaf 19.30 uur in het partijhuis aan de Dovenetellaan 55. Daarin bespreken we de onderwerpen van de regioconferentie en kiezen we de afgevaardigden. Verder bespreken we de stand van zaken van de afdeling”