SP brengt kerstpakketten naar voedselbank Wageningen

29 december 2012

SP brengt kerstpakketten naar voedselbank Wageningen

Wie wil zijn kerstpakket afstaan aan de voedselbank in Wageningen? Zo begon enige weken geleden de actie van de SP-werkgroep in Renkum. De oproep leverde maar liefst 25 kerstpakketten op, die maandagochtend 24 december in Wageningen werden afgeleverd. Daar werden de dozen met moois en lekkers dankbaar aangenomen.
Met de actie wil de SP helpen de nood te verlichten van mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank. Maar eigenlijk is de actie vooral een aanklacht tegen een samenleving waar voedselbanken nodig zijn. De SP is niet voor voedselbanken, maar voor een rechtvaardig en solidair Nederland, waar alle mensen delen in de rijkdom van de hele maatschappij.

Het afstaan van kerstpakketten is maar een druppel op een gloeiende plaat. Het is niet meer dan een symbool, dat beseft de SP ook. Daarom vraagt de SP in Renkum aan de gemeente Renkum om in 2013 het aantal bezoekers van de voedselbank te helpen halveren. Dat kan door gerichte armoedebestrijding en betere voorlichting. Daar is best ruimte voor, ook in deze economisch moeilijke tijden. Het is een kwestie van willen.
Armoede werkt niet. Armoede is dood in de pot, ook voor de lokale economie. Armoede treft net zo goed mensen die niet naar de voedselbank moeten. Armoedebestrijding is daarom goed voor iedereen.  De  SP wil de gemeente vragen om de armoede, en daarmee de voedselbank de wereld uit te helpen, te beginnen bij Renkum. Kom op: doe er wat aan!

Gefeliciteerd met jullie actie. Helemaal mee eens
Lid Sp