Oproep: schrijf brief tegen 65plusgat

28 januari 2013

Oproep: schrijf brief tegen 65plusgat

Veel ouderen krijgen er inmiddels mee te maken: met het 65plusgat. Doe er wat aan, vindt het Comité Dicht het 65plusgat. Het comité vraagt slachtoffers van de nieuwe pensioenregelingen om een brief aan de poltiek te sturen. Een handgeschreven brief met persoonlijke verhalen, geschreven door echte mensen die er echt heel veel last van hebben.

Veel ouderen zijn in voorgaande jaren met de VUT of met prepensioen gegaan. Die regelingen stoppen als ze 65 zijn. Door de geleidelijke verhoging van de pensioenleeftijd krijgen ze echter niet meteen AOW en pensioen. Dat 65plusgat kan uitlopen van enige maanden tot straks wel twee jaar, waarin ouderen geen enkel inkomen hebben.

De Haagse politiek wil zo dolgraag de pensioenleeftijd verhogen, dat ze nauwelijks meer oog heeft voor de nadelen. Het 65plusgat is zo’n nadeel, en het treft de komende jaren tienduizenden mensen. Veel mensen hebben zich nauwelijks kunnen voorbereiden op deze situatie. Zoek het maar uit, denken neoliberale politici als Rutte en Samsom. Pech gehad, jammer maar helaas.

Handgeschreven

Het Comité Dicht het 65plusgat roept ouderen op om een handgeschreven brief te sturen aan de Tweede Kamerfracties van PvdA en VVD, waarin ze uitleggen wat het 65plusgat voor hun situatie betekent. De Haagse politiek krijgt al heel veel mailtjes en er zijn talloze online petities. Die kunnen met een druk op de deleteknop worden verwijderd.

Handgeschreven brieven kun je niet deleten. Daarom is de kans kleiner dat ongeïnteresseerde en afgeharde politie ze achteloos opzij schuiven. Misschien luisteren ze dan een keer, eindelijk.

Het Comité Dicht het 65plusgat verzoekt mensen brieven te sturen naar de PvdA-fractie (t.a.v. Roos Vermeij, Postbus 20018, 2500 EA Den Haag ) en de VVD-fractie ( t.a.v. Anoushka Schut-Welkzijn, Postbus 20018, 2500 EA Den Haag). Een kopie van de brief kan gestuurd worden naar het Comité Dicht het 65plusgat per adres Wedderweg 113, 9665 JN  Oude Pekela of per mail: Hmolenaars [apestaart] hotmail.com.