Pleyade bezoekt Menzis

31 januari 2013

Pleyade bezoekt Menzis

Woensdag 30 januari heeft een delegatie van het personeel van Pleyade een bezoek gebracht aan het zorgkantoor van Menzis in Arhem. De dappere actievoerders werden gesteund door vakbond AbvaKabo FNV en door een afvaardiging van de Arnhemse SP.

Bij Menzis werden de zorgen van de medewerkers van Pleyade neergelegd. Door te weinig handen aan de bedden wordt de werkdruk ondragelijk en ontstaat er een onhoudbare situatie. Het Rijk heeft ooit 1,7 miljoen euro betaald voor meer personeel. Waar is dat geld gebleven? Symbolisch werd woensdag een leeg spaarvarken aangeboden. De actievoerders kregen de indruk dat er bij Menzis serieus naar hun klachten werd geluisterd.

Er was woensdag overigens geen werkonderbreking. De actievoerders waren personeelsleden met een dag vrij. Ook op donderdag 31 januari wordt het werk niet neergelegd, zoals eerder aangekondigd. Personeel en bonden willen de directie van Pleyade nog een laatste hand toesteken, en zien van stakingen af.
Donderdag 31 januari gaan personeel en bonden naar de Arbeidsinspectie, om aandacht te vragen voor de nood bij Pleyade. Ook dan gaan SP’ers mee om te laten zien dat ze de actievoerders steunen.