ROOD Arnhem in gesprek met jongerencentrum Willemeen

26 februari 2013

ROOD Arnhem in gesprek met jongerencentrum Willemeen

ROOD ARNHEM ging 30 januari 2013 in gesprek met jongeren van het jongerencentrum Willemeen in Arnhem. Daarbij werd gesproken over problemen waar jongeren in Arnhem tegen aan lopen maar ook over wat leven in Arnhem aantrekkelijk maakt voor hen.

Woensdag 30 januari bezochten Arnhemse ROOD leden het jongerencentrum Willemeen aan het Willemsplein in Arnhem. Willemeen is een stedelijk jongerencentrum en subcultureel podium waarbij vele jonge vrijwilligers betrokken zijn bij het organiseren van activiteiten op het gebied van jeugdcultuur. Aan hen werd de vraag voorgelegd waar zij zelf tegen aanlopen als jongere in Arnhem. In totaal zijn zo’n twintig vragenlijsten ingevuld. Enkele opvallende punten waarover de jongeren duidelijk ontevreden over zijn;

-    Parkeerplaatsen in de binnenstad
-    Overlast van criminaliteit en junks
-    Veel te hoge huurprijzen bij particuliere verhuurders
-    Discriminatie bij het kiezen van huurders door particuliere verhuurders