Geef Theater het Hof die subsidie

11 april 2013

Geef Theater het Hof die subsidie

Door een onhandig opgestelde subsidieaanvraag lijkt Theater het Hof de gemeentelijke subsidie van € 45.000,- mis te lopen. Daarmee wordt het theater serieus bedreigd in haar voortbestaan en zal wellicht de deuren moeten sluiten.

De directie van het theater heeft vanzelfsprekend bezwaar aangetekend tegen het voornemen van de gemeente om de subsidie niet toe te kennen. Het theater heeft een nieuwe aanvraag opgesteld en geeft daarmee te kennen dat ze zich de kritiek op de organisatie ter harte heeft genomen. Het theater geeft nadrukkelijk aan de voorgenomen verbeteringen te zullen doorvoeren.

Theater het Hof heeft haar bestaansrecht inmiddels wel bewezen. Dat wordt ook bevestigd in de beoordeling van de subsidieaanvraag. Het theater is voor iedereen toegankelijk, heeft een trouwe groep bezoekers en een herkenbaar, eigen theaterprogramma.

De SP Arnhem is van mening dat het niet zo kan zijn dat een kleine organisatie een subsidie kwijtraakt als gevolg van het slecht opstellen van een aanvraag. Zeker niet nu er nog (tijdelijk) geld over is van cultuur in Rijnboog. Enig begrip voor Theater het Hof is zou daarom op z’n plaats zijn.

Geef Theater het Hof de tijd om de subsidieaanvraag verder te verbeteren, zodat deze wel voldoet aan de gestelde voorwaarden. Als er wel geld is voor ‘grote’ cultuur, dan moet dat er ook zijn voor kleine cultuur!

Daarom roept de SP het college (en met name wethouder Van Wessem) op om de ongeacht de uitkomst van de bezwaarprocedure, subsidie toe te kennen aan Theater het Hof en zo het theateraanbod in de stad rijk gekleurd te houden.

Bestuur SP Arnhem