SP onderzoekt Attent

24 april 2013

SP onderzoekt Attent

Zondag 21 april is de SP een onderzoek gestart naar de leef- en werkomstandigheden bij filialen van Attent in de regio. In Arnhem gaat het om zorgcentrum Regina Pacis aan de Velperweg. Attent is een grote woon- en zorginstelling met verschillende vestigingen in de regio. De laatste maanden krijgen diverse SP-afdelingen in Midden-Gelderland signalen dat er stevig bezuinigd wordt op de ouderenzorg bij Attent.

Ouderenzorg krijgt momenteel veel aandacht in de media. Er dreigen grote bezuinigingen, met de mogelijke sluiting van een groot aantal instellingen tot gevolg. De laatste maanden krijgt de SP echter signalen dat er bij Attent nu al flink bezuinigd wordt. Het lijkt erop dat cliënten niet altijd de zorg krijgen waarop ze recht hebben. De verstrekking van maaltijden en dranken zou bijvoorbeeld minder worden. De maaltijden worden in sommige vestigingen bovendien niet meer op de kamer aangeboden, maar in de eetzaal waar vervolgens te weinig plaats is.

De SP-afdelingen Doesburg, Arnhem, Rheden en SP’ers uit Overbetuwe maken zich zorgen om deze signalen. Daarom zijn ze een meldpunt gestart. De komende tijd zal de SP bij diverse vestigingen van Attent in gesprek gaan met bewoners, werknemers en familieleden. De SP wil weten of de bezuinigingen bij Attent de dienstverlening onder druk zetten en of mensen zich zorgen maken.

Betrokkenen kunnen hun zorgen over de zorg bij Attent kwijt op de website van de SP in Rheden: www.rheden.sp.nl of via de mail: aandachtvoorzorg@gmail.com

En kijk vooral ook hier: