Nieuwe versie Kaderkrant: Naar een meer democratische economie en samenleving

9 juni 2013

Nieuwe versie Kaderkrant: Naar een meer democratische economie en samenleving

Amersfoort. De afgelopen weken hebben meer dan 40 afdelingen 260 punten van aandacht, wijzigingsvoorstellen en moties ingestuurd. Op basis van die inbreng en op basis van de zaken die op de regioconferenties in april zijn besproken, hebben we een nieuwe versie van de kaderkrant gemaakt.

De inbreng vanuit de afdelingen is zorgvuldig bekeken. Een groot deel van de voorstellen hebben we direct of qua strekking overgenomen. Van een ander deel van de voorstellen zullen we gebruiken maken bij de verdere uitwerking van het tienpuntenplan. Sommige voorstellen en suggesties verdienen wat meer studie en gaan we nader bekijken. Daarnaast hebben we op verzoek van veel afdelingen een inleiding geschreven waarin onder meer ingegaan wordt op de relatie tussen de kaderkrant en ons beginselprogramma “Heel de mens.”

De algemeen geformuleerde uitgangspunten zullen – nadat ze vast worden gesteld door de partijraad van 22 juni – de komende jaren concreet uitgewerkt moeten worden door zowel partijbestuur als onze fracties op landelijk, provinciaal als plaatselijk vlak. De besluitvorming op de partijraad vormt dus niet het eind, maar is het begin van het proces. In het kader van de uitwerking zullen er stukken in Spanning verschijnen en vinden er werkbijeenkomsten, bijeenkomsten met deskundigen en mogelijk een symposium plaats.
Wij hebben gezien dat de discussies over de kaderkrant in de afdelingen en de regioconferentie, en de commentaren, voorstellen en moties die we de afgelopen maand ontvangen hebben, geresulteerd hebben in een betere kaderkrant.

Voor de verschijning van de kaderkrant kregen afdelingen bericht wat er gedaan is met hun wijzigingsvoorstellen en moties. Afdelingen die van mening zijn dat er onvoldoende gebeurd is met hun inbreng, staat het vrij om dat onder vermelding van het nummer van hun bijdrage te melden bij algemeen secretaris Hans van Heijningen via antwoord@sp.nl
De betreffende wijzigingsvoorstellen en moties worden op de partijraad van 22 juni ter bespreking en besluitvorming voorgelegd.

De nieuwe versie van de Kaderkrant vind je op spnet.