21 september: Dag van de Ommezwaai. Kom ook!

7 september 2013

21 september: Dag van de Ommezwaai. Kom ook!

Tientallen organisaties hebben onder het kopje ‘Stop de bezuinigen’ het initiatief genomen om op 21 september om 13 uur samen te komen op het Beursplein in Amsterdam. Daarmee willen zij laten zien dat het anders kan en anders moet. Dat is heel waardevol. Hoop, verandering en optimisme is wat we nodig hebben om een einde te maken aan het cynisme.

Ondertussen lijkt het kabinet aan een wanhoopsoffensief begonnen. Het draagvlak voor deze coalitie van PvdA en VVD verdampt als sneeuw voor de zon. En het goede nieuws is: het alternatief krijgt van onderop vorm. Overal in het land komen mensen in beweging. Ze zijn klaar met het negativisme, de platte bezuinigingen en met dit kabinet dat drukker is met zichzelf dan met Nederland.

Emile Roemer: ‘Ik ga naar Amsterdam om duidelijk te maken dat we het samen moeten doen, met iedereen die wil investeren in zorg, werk, onderwijs, cultuur en innovatie. Ik nodig je bij deze uit: kom ook naar Amsterdam.’ Afdelingen doen er goed aan om massaal de straat op te gaan om mensen uit te nodigen om mee te gaan naar de Dag van de Ommezwaai.

Dus SP-leden van de afdeling Arnhem: wie gaat er naar de Dag van de Ommezwaai? Laat het ons weten via arnhem@sp.nl Misschien kunnen we gezamenlijk vervoer regelen, bij voldoende belangstelling.