Voedselbank zoekt hulp bij inzameling

19 oktober 2013

Voedselbank zoekt hulp bij inzameling

De Voedselbank in Arnhem doet goed werk. De bank zamelt voedsel in dat anders wordt weggegooid, en deelt het uit aan mensen die het dringend kunnen gebruiken. Door de crisis komt er de laatste tijd minder, en minder bruikbaar voedsel binnen. In samenwerking met Albert Heijn wil de Voedselbank hier iets aan doen.

De Voedselbank krijgt zijn spullen van winkeliers en bedrijven die wat over hebben. Vooral door de crisis wordt dat snel minder. Daar zijn de klanten van de Voedselbank de dupe van. Vooral dagelijkse behoeften zoals rijst, pasta, koffie, wasmiddel, suiker en margarine zitten steeds minder in het voedselpakket.
Met een grote inzamelactie op vrijdag 15 en zaterdag 16 november wil de Voedselbank juist die belangrijke alledaagse levensbehoeften inzamelen. Daarbij wordt er samengewerkt met bijna 25 filialen van Albert Heijn in de regio. Klanten van de supermarkt worden gevraagd om, behalve hun eigen boodschappen, ook boodschappen te doen voor de Voedselbank. Vrijwilligers helpen de kopers en zamelen de spullen in.
In Arnhem doen negen AH-filialen mee, maar ook in gemeenten als Velp, Oosterbeek, Westervoort en Duiven wordt op 15 en 16 november ingezameld. Om alles vlot te laten verlopen, zoekt de Voedselbank vrijwilligers. Heel veel vrijwilligers: zeker 400 paar helpende handen zijn nodig om de actie tot een succes te maken.
Vrijwilligers kunnen zich nog tot begin november aanmelden via het emailadres:   vbarnhemvrijwilligersactie@gmail.com.

Je kunt op dat adres ook informatie vragen. Alle vrijwilligers krijgen een korte training. Meer informatie over de actie staat in de laatste elektronische nieuwsbrief van de Voedselbank: http://www.voedselbankarnhem.nl/wp-content/uploads/2013/10/Nieuwsbrief-5-2013.pdf