Cursus Politieke Basisvorming

8 november 2013

Cursus Politieke Basisvorming

Donderdagavond 14 november organiseert de Arnhemse SP weer een cursus Politieke Basisvorming voor nieuwe en geïnteresseerde leden. Want als SP-lid sta je ergens voor, toch? Dan is het goed om meer te weten over de achtergronden en de doelstellingen van de SP.

De avond van 14 november is de tweede in een reeks van drie cursusavonden, die deze herfst worden gehouden. De lessen worden gegeven door Marloes Piepers van het landelijke scholingsteam van de SP. Marloes vertelt onder andere iets over de geschiedenis en de principes van de SP, bespreekt spraakmakende acties uit een recent verleden, en geeft tips hoe je als SP-lid actief kunt worden in de afdeling.
De avonden zijn vooral gericht op nieuwe leden. Maar ook SP’ers die denken dat ze alles al weten, mogen meedoen. Want bij de SP raak je nooit uitgeleerd. Bovendien zijn de vragen die je als SP’er krijgt vaak best lastig te beantwoorden. Dan kun je maar beter goed voorbereid zijn.
De SP besteedt veel aandacht en energie aan scholings- en discussiebijeenkomsten. De cursus Politieke Basisvorming is alleen toegankelijk voor leden, maar we organiseren ook activiteiten waarvoor we alle belangstellenden uitnodigen. In onze agenda vind je de data. De derde en laatste cursusavond Politieke Basisvorming is op donderdag 21 november.