O ja, Europa!

15 december 2013

O ja, Europa!

Wilt u niet langer domweg doordenderen naar een steeds machtiger Europese Superstaat? En wilt u dat u voortaan het laatste woord krijgt als het gaat om wat wij in eigen land beslissen en niet aan Brusselse bemoei­zucht overlaten? Wilt u samenwerken waar het nuttig en nodig is, maar de baas blijven over alles wat we beter zelf kunnen regelen? Dan is een stem op de SP een verstandige keuze. 22 mei 2014 is een belangrijke dag. Dan beslist u wie uw stem laat horen in Europa.

Zo luiden de eerste zinnen uit het concept verkiezingsprogramma van de SP. Ondanks het feit dat we als afdeling volop bezig zijn met de gemeenteraadsverkiezingen (19 maart 2014) zullen we toch ook onze aandacht moeten richten op de Europese verkiezingen, hoe ver die misschien ook van ons verwijderd lijken te zijn. We hebben als SP immers echt wel wat te zeggen over Europa en we willen dat onze stem gehoord wordt.

Het conceptverkiezingsprogramma en de -kandidatenlijst zijn voor alle leden beschikbaar en binnen te halen via http://spnet.nl (kies in het menu het kopje 'verkiezingen' en klik daarna bij 'Europa 2014').

Het conceptprogramma doorloopt een aantal fasen (wijzigingen, bijstellen, nieuwe versie) om uiteindelijk tijdens ons XX-ste SP-congres (22 februari 2014) te worden vastgesteld samen met de kandidatenlijst.

We roepen onze leden op om andere leden erop te wijzen dat het programma beschikbaar is. Immers, we weten dat niet iedereen de website regelmatig raadpleegt. Nadere informatie volgt.