Drie vragen aan: Alix Wassing van ROOD Arnhem

14 januari 2014

Drie vragen aan: Alix Wassing van ROOD Arnhem

Na even doorzetten en volhouden is het gelukt een ROOD-groep in Arnhem van de grond te krijgen. Sinds enige tijd is een aantal ROOD-leden enthousiast aan de slag om met jongeren Arnhem een stuk socialer te maken. Kartrekker Alix Wassing vertelt hoe het ze gelukt is.

Hoe zijn jullie begonnen?

'Ik was al een tijd lid, maar er was toen geen ROOD-groep in de buurt. Nadat ik in Arnhem kwam, werd ik gebeld door een ander ROOD-lid, Christa Takens. Ze wilde aan de slag met ROOD en ik werd meteen enthousiast om wat te doen. Ik ben langsgekomen en de eerste keer bij ROOD was super tof. Iedereen was enthousiast en wilde aan de slag. Er werd van alles gepland om te doen. Doordat een paar mensen met ROOD aan de slag wilden en meteen acties startten, is het van de grond gekomen.'

'Mensen zijn altijd blij als we langskomen en vertellen graag hun verhaal.'

Welke acties doen jullie op dit moment?

'We ontdekten een actieve huisjesmelker in Arnhem door bij kamerwoningen langs te gaan. Een vriendin van me had ook bij hem gehuurd en zo kwamen we op nog meer klachten. Het is een typische huisjesmelker: hij betaalt de borg nooit terug, pleegt geen onderhoud en intimideert zelfs huurders.
Mensen zijn altijd blij als we langskomen en vertellen graag hun verhaal. Toen we de huizen langs gingen, hadden we iemand meegenomen die wel wat meer over ROOD wilde weten. Die werd meteen enthousiast over wat we doen en door hoe blij mensen waren dat ze met ons in actie kunnen komen.'

'Het is ook gewoon super gezellig om met een club jongeren de wereld te verbeteren.'

Wat heb je aan ROOD in Arnhem?

'Arnhem moet leuker en socialer! Wij helpen de jongeren om dat voor elkaar te krijgen. Als je een probleem ziet, kun je altijd bij ons terecht, zodat we het samen kunnen oplossen. We zijn de enige actieve politieke jongerenclub in Arnhem. Een vriendin van me zit bij een andere politieke club; de enige keer dat ik ze tot nu toe op straat zag, was tijdens de studenten introductieweek. Dat zegt denk ik wel genoeg. Daarnaast is het ook gewoon super gezellig om met een club jongeren de wereld te verbeteren.'
Ben jij een jonge SP’er en moet ook jouw woonplaats socialer? Mail dan naar ROOD, jong in de SP via http://rood@sp.nl

Ben je nog geen lid, maar wel enthousiast geworden? Kijk dan hier: