ROOD Arnhem feliciteert Arnhemmers met Nachtnet

26 februari 2014

ROOD Arnhem feliciteert Arnhemmers met Nachtnet

Donderdagochtend feliciteert ROOD Arnhem de Arnhemse reiziger met de plannen van de NS om Arnhem aan te sluiten op het nachtnet. Om 10.00 zullen zij de reizigers trakteren op chocola om te vieren dat er eindelijk plannen voor een Nachtnet zijn. De NS wil vanaf volgend jaar nachttreinen laten rijden tussen Utrecht en Nijmegen.

ROOD Nijmegen heeft zich de afgelopen jaren met succes ingezet voor de aansluiting van Gelderland op het nachtnet van de NS. Door middel van actievoeren is het Nachtnet op de agenda gezet van het provinciebestuur. Actievoeren helpt!

De SP-jongeren van ROOD hebben de afgelopen jaren met de hulp van DWARS Nijmegen verschillende acties gevoerd, waaronder het ophalen van handtekeningen. Deze acties hebben zijn vruchten afgeworpen, want de NS is van plan nachttreinen te gaan laten rijden tussen Utrecht, via Arnhem, naar Nijmegen. Dit staat in een plan dat de NS heeft voorgelegd aan het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov). De nachttreinen moeten op vrijdag-, zaterdag- en zondagnacht via Ede-Wageningen en Arnhem gaan rijden.

Hopelijk zal er zo snel mogelijk een beslissing genomen worden over de precieze uitvoering ervan. ROOD, jong in de SP zal er voor waken dat het Nachtnet er ook daadwerkelijk komt.