ROOD steunt de studenten die een nieuwe Raad van Toezicht willen op ArtEZ

6 mei 2014

ROOD steunt de studenten die een nieuwe Raad van Toezicht willen op ArtEZ

Afgelopen weken is er veel te doen geweest om Artez; het bestuur had misschien het plan de opleiding in onderdelen uit te splitsen, over drie verschillende steden. ROOD Arnhem is op de locatie langs geweest om een publicatie over de huidige combinatie van opleidingen uit te reiken aan Renate Litjens. Door mevrouw Litjens is toegezegd  goed te gaan luisteren naar studenten en docenten. Na die actie is ROOD Arnhem in contact gekomen met ‘Met Andere Woorden’ (MAW).

MAW is een organisatie die streeft naar een nieuw bestuur en een nieuwe Raad van Toezicht op ArteZ; de huidige top bestaat uit personen die geen enkele connectie of ervaring met kunst hebben, maar zij zijn managers die hun geld komen binnen harken. Daarom wil MAW een Raad van Toezicht waarin kunstenaars, musici, dansers, ontwerpers etc. zitten. Zij zullen veel meer de belangen van de docenten en studenten op ArtEZ kunnen behartigen. Zij weten waar ze over praten en wat voor een kunstacademie de stad Arnhem nodig heeft. Daarom organiseert MAW  acties om hun standpunt kracht bij te zetten met als uiteindelijke doel een Raad van Toezicht die eerlijk gekozen is met daarin mensen die affiniteit hebben met de kunsten.

ROOD ondersteunt de ideeën van MAW en zal hen wanneer nodig ondersteunen bij acties. Zit jij op ArtEZ, ben je een kunstenaar (of musici, ontwerper of iets anders kunstzinnigs), heb je op een andere manier interesse in wat MAW doet? Stuur een mail naar roodarnhem@sp.nl en wij brengen je in contact met deze studenten die graag verandering zien. Of kijk op www.metanderewoorden.org.