Actie bij Albert Heijn voor Voedselbank

28 september 2014

Actie bij Albert Heijn voor Voedselbank

Ook dit jaar organiseert de Voedselbank Arnhem, samen met ongeveer twintig Albert Heijn-filialen uit de regio, een inzamelingsactie. Daarvoor zijn dringend vrijwilligers nodig. Zo’n vrijwilliger kan ook een SP’er zijn!

Bijna duizend gezinnen ontvangen wekelijks een voedselpakket van de Arnhemse Voedselbank. De organisatie probeert de pakketten zo compleet mogelijk samen te stellen. In de praktijk is er aan sommige alledaagse dingen een groot gebrek, zoals aan koffie en wasmiddelen.
De Voedselbank wil daar wat aan doen, in samenwerking met ongeveer twintig regionale vestigingen van Albert Heijn. De Voedselbank vraagt het winkelende publiek om juist die ontbrekende producten te kopen. De klanten kiezen een artikel uit het assortiment en kopen dat voor de Arnhemse Voedselbank, samen met hun andere boodschappen.
Voor de actie zijn veel vrijwilligers nodig. De inzamelingen duren twee dagen, op vrijdag en zaterdag. In Arnhem doen acht winkels van AH mee, op acht verschillende weekeinden. Vrijwilligers draaien diensten van telkens vier uur. In die tijd zijn ze heuse ambassadeurs van de Voedselbank en hun cliënten.
Wie meer wil weten over deze sympathieke actie, kan terecht op: