SP Openluchtkantoor: schuursponzen en de Ouderenkrant

22 september 2014

SP Openluchtkantoor: schuursponzen en de Ouderenkrant

‘Ik wist niet dat het al weer campagnetijd was’, zei iemand gekscherend. Want de SP stond zondag 21 september met een kraam op het wijkfeest in de wijk Lombok. Nee, er is geen campagne voor aanstaande verkiezingen. Maar de SP gaat regelmatig de straat op met haar SP Openluchtkantoor. Even langslopen is gemakkelijk. Voor een praatje, om je hart te luchten, of om eens met een fractielid te spreken.

Op zaterdag 13 september hield de Arnhemse SP al een Openluchtkantoor tijdens het wijkfeest in Malburgen. Waarschijnlijk heeft iedere Malburger inmiddels één of meer SP-schuursponzen in huis. Er zijn er die dag duizenden uitgedeeld.
Maar er is natuurlijk ook gesproken over de wijk. Over de problemen, maar ook over de dingen die langzamerhand beter gaan.

Zondag 21 september hield de SP kantoor tijdens het wijkfeest in Lombok. In de kraam lag onder andere de kersvers verschenen Ouderenkrant. Daarin legt de SP uit hoe zij de dreigende verloedering van de ouderenzorg wil stoppen en keren. Want de plannen van de SP zijn geen luchtfietserij. Het kwartje moet even vallen, dan begrijp je dat het radicaal anders kan, en moet.
Toen een oudere meneer de Ouderenkrant zag liggen, riep hij spontaan: ‘Van die partij wil ik al heel lang lid worden!’ Gelukkig staat er achterin de krant een bon waarmee je je kan opgeven als lid van de SP. En een pennetje met een tomaat is meestal ook wel beschikbaar in het SP-kantoor. De SP is er ook voor ouderen, juist nu.