SP ledendag in Burgers’ Zoo

1 juni 2015

SP ledendag in Burgers’ Zoo

Foto: Anette Beumer / SP Arnhem

Ruim 2800 SP-leden wisten zondag de weg te vinden naar Arnhem voor de jaarlijkse SP-ledendag. Naast een programma op een speciaal ingericht SP-terrein konden de leden een bezoekje brengen aan de mooiste dierentuin van Nederland: Arnhems Burgers’ Zoo. Veel SP-leden waren dan ook met hun gezin naar de dag gekomen.

De voorzitter van SP Arnhem, Diana Kummeling, was natuurlijk van de partij: “Het is hartstikke leuk dat gekozen is voor Arnhem als locatie voor de ledendag en daar ben ik best wel een beetje trots op”. Van het programma zelf kreeg de voorzitter niets mee. “Ik sta de hele dag in een kraampje om aan de lopende band kinderen te schminken!”

Voorzitter Diana Kummeling zorgt voor vrolijke gezichtjes

Genieten van de dieren in Burgers' Zoo

Op het feestterrein kon je zomaar Emile Roemer of Tweede Kamerleden als Renske Leijten en Sadet Karabulut ‘in het wild’ tegenkomen!

Genieten van de dieren in Burgers' Zoo

Foto: Anette Beumer / SP Arnhem

Het was aan de Arnhemse SP-wethouder Gerrie Elfrink de eer om het publiek welkom te heten in Arnhem. Verder was er een optreden van de band Bots, bekend van de klassieker ‘Er is genoeg voor iedereen’.

Meezingen met de band Bots

Emile Roemer hield een toespraak en sprak later Jan Marijnissen toe met lovende woorden. Marijnissen vertelde zelf ook nog in het kort iets over zijn naderende vertrek als voorzitter van de partij. Van het publiek kreeg hij een daverend applaus. De sfeer was ondanks de buien gemoedelijk en gezellig, zoals een echte ledendag betaamt!

Door: Anette Beumer