XXI-ste partijcongres

20 augustus 2015

XXI-ste partijcongres

Op 28 november 2015 zal het XXIe partijcongres plaatsvinden. Dit zal zijn in La Fabrique, Utrecht. Ter voorbereiding zullen er congresstukken zijn aan de hand waarvan we bepalen welke richting de partij de komende jaren op zal gaan. Ook zal er een nieuw partijbestuur worden gekozen. Het belooft een bijzonder congres te worden, aangezien Jan Marijnissen zich niet opnieuw verkiesbaar stelt als voorzitter van de partij! De stukken voor het partijcongres en de kandidatenlijst voor het partijbestuur zijn vanaf 10 september te downloaden op SPnet.nl.

Zoals altijd mag u als SP-lid meebeslissen over de inhoud van het congres en de richting die de partij op zal gaan. Hetzelfde geldt voor de kandidatenlijst voor het bestuur. We houden op donderdag 17 september 2015 een ledenvergadering. We zullen als afdeling dan de stukken en kandidatenlijst doornemen en eventuele moties of amendementen formuleren. Ook kiezen we een afvaardiging voor de regioconferentie.

Na het indienen van amendementen en moties is er een tweede ledenvergadering op dinsdag 13 oktober 2015. Deze ledenvergadering zal een voorbereiding zijn op de regioconferentie. Vervolgens zal op deze regioconferentie van 17 oktober 2015 het partijcongres besproken worden. Na de regioconferentie dienen we de moties en amendementen definitief in.

Tot slot zal op vrijdag 30 oktober het partijbestuur de wijzigingen en voorstellen publiceren en het definitieve congresstuk en de kandidatenlijst presenteren (wederom te downloaden op SPnet.nl). Over deze wijzigingen is op dinsdag 10 november een laatste, voorbereidende ledenvergadering.

Alle SP-leden ontvangen binnenkort een uitgebreide brief over het bovenstaande.

Voor een papieren versie van alle stukken kunt u ook contact met ons opnemen. We sturen u deze dan toe. arnhem@sp.nl / 06-18963495

De bijeenkomsten zijn alleen toegankelijk voor SP-leden. Graag zien we u op 17 september, 13 oktober en/of 10 november!