Ron Meyer en de Arnhemse klopclub

14 februari 2016

Ron Meyer en de Arnhemse klopclub

Foto: SP

Met wie kun je nu beter de straat op gaan en met mensen over hun buurt praten dan met de nieuwe partijvoorzitter Ron Meyer? Afgelopen zaterdag klopte een groep van twintig mensen op de deuren van de wijk Lombok. Ze hebben veel gesprekken aan de deur gevoerd over de wijk. Deze informatie zal de aanstaande maanden vorm krijgen in activiteiten van de Arnhemse SP afdeling.

Foto: SP Arnhem

Ron Meyer heeft in Heerlen veel ervaring opgedaan met ‘kloppen’. Die ervaring deelt hij nu met veel afdelingen in het land. Meyer: ‘In Heerlen heeft de klopclub op tienduizenden deuren geklopt. Samen met mensen hebben we geknokt voor het aanleggen van een busverbinding, het invoeren van schoolzwemmen en het opknappen van een buurt. Samen met hen hebben we het voor elkaar gekregen.’

Kloppen is meer dan een keertje met wat mensen door een buurt gaan. Een SP-klopclub trekt door de hele stad om bij duizenden woningen aan te kloppen (aanbellen mag ook). Dat doet ze het hele jaar en niet alleen in verkiezingstijd. Er wordt naar inwoners geluisterd en met ze gepraat. En, daar waar het nodig is, wordt er met ze geknokt voor sociale verandering en een betere samenleving. Dat doet de SP ook door terug te komen en de buurten de aandacht te blijven geven die ze verdienen.