SP Arnhem draagt Geert Ritsema voor als wethouder

19 mei 2016

SP Arnhem draagt Geert Ritsema voor als wethouder

De fractie en het bestuur van de SP Arnhem zijn verheugd dat ze Geert Ritsema kunnen voordragen als wethouder.

Ritsema (56 jaar) is momenteel Statenlid voor de SP in de Provinciale Staten van Noord-Holland en campagneleider bij Milieudefensie. In het verleden was hij werkzaam voor Greenpeace en fractievoorzitter namens de SP in de stadsdeelraad van Amsterdam Oost. Over zijn aanstaande benoeming in Arnhem zegt Ritsema:

“Ik verheug me er enorm op om als wethouder ruimtelijke ordening, mobiliteit en wonen een bijdrage te mogen leveren aan het socialer, groener en nog bruisender maken van de mooie stad Arnhem.”

Geert is woonachtig in Amsterdam en heeft politicologie gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. In verband met de afronding van zijn huidige werkzaamheden zal Geert op 27 juni a.s. worden voorgedragen. Na zijn beëdiging zal hij stoppen met zijn andere werkzaamheden en op zoek gaan naar een woning in Arnhem. De fractie en het bestuur zien de komst van Geert naar Arnhem met enthousiasme en vertrouwen tegemoet.

“We zijn enthousiast Geert te kunnen voordragen als wethouder. Geert heeft een sociaal én een duurzaam hart wat ook nog eens prima past bij deze portefeuilles. Geert heeft ervaring en staat nuchter in het leven. De fractie is trots op deze voordracht.”