SP verbaasd over besluit ChristenUnie

19 juni 2017

SP verbaasd over besluit ChristenUnie

De tippelzone in Arnhem is al een tijd onderwerp van gesprek. In de raad is een afspraak gemaakt dat hier een goed onderzoek naar komt, zodat we het debat hierover zorgvuldig kunnen voeren.

Nu de SP, samen met andere partijen vraagt om een bespreking van het onderzoek, stapt de ChristenUnie abrupt uit het college. De SP is dan ook zeer verbaasd over dit plotse besluit.

“We kregen vanmorgen ineens een mail van de ChristenUnie om ons mee te delen dat ze zijn opgestapt. Een hele rare gang van zaken om zonder welk overleg dan ook en uit het niets zo’n besluit mede te delen,” aldus Jurgen Elfrink, fractievoorzitter SP Arnhem.

Elfrink vervolgt: “De SP is pertinent tegen het politiek bedrijven over de ruggen van kwetsbare mensen heen. Bij ons geldt: afspraak is afspraak, en we vinden het daarom nogal vreemd dat de ChristenUnie een onderzoek dat we hebben laten doen niet wil bespreken of serieus neemt. Ze hebben zich blijkbaar bedacht. Maar als je je bedenkt of het ergens niet mee eens bent, dan ga je daarover in gesprek en debat. Daar ben je raadslid of wethouder voor. Zo ineens je hielen lichten, daar los je niets mee op.”
De SP vindt dat je over elk besluit dat gevolgen heeft voor mensen goed moet nadenken. Dat geldt voor iedereen, dus óók voor de mensen die werken op de zorgzone. De SP blijft zich wél in het college en de raad inzetten voor Arnhemmers die dat nodig hebben.