De SP blijft knokken voor goede zorg in Arnhem

31 januari 2020

De SP blijft knokken voor goede zorg in Arnhem

Enorme winsten, slechte zorg, malafide zorgbedrijven en een zorgdirecteur die een villa koopt van 1.7 miljoen euro. Helaas zijn dit voorbeelden uit Arnhem.

Zorgmedewerkers werken elke dag keihard om elke dag goede zorg te leveren. Maar de zorg is overgeleverd aan de markt, met alle gevolgen van dien. Bij zorgcowboys die megawinsten maken krijgen kwetsbare Arnhemmers niet de zorg die ze zouden moeten krijgen.

De SP vindt dat de zorg in Arnhem fundamenteel anders georganiseerd moet worden. Belangrijke voorstellen van de SP zijn in de gemeenteraad aangenomen om de markt uit de zorg te halen. We pakken de megawinsten aan zodat geld voor zorg weer naar zorg gaat. We pakken de malafide zorgcowboys aan. En het allerbelangrijkste: we gaan werken aan een alternatief voor de enorme concurrentie en winstbejag van de markt. Mensen boven winst.

Goede stappen zijn nu gezet, maar we zijn er nog niet. De SP blijft knokken voor goede zorg in Arnhem!