Met een sterke kandidatenlijst de verkiezingen in

8 november 2021

Met een sterke kandidatenlijst de verkiezingen in

De kandidaten van de SP Arnhem voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 zijn bekend. De Arnhemse leden van de SP hebben de kandidatenlijst samen tijdens een ledenvergadering vastgesteld. De lijst wordt aangevoerd door Gerrie Elfrink, die eerder al met grote steun door de Arnhemse SP leden werd gekozen. De afdeling prijst Elfrink vanwege zijn bevlogen strijd tegen onrecht, en om zijn lef om op te staan tegen besluiten die onrechtvaardig zijn. 'De beste kandidaat die SP Arnhem en de gemeente Arnhem zich kan wensen,' zegt de kandidatencommissie.

Op nummer twee staat Sarah Dobbe, die momenteel al gemeenteraadslid is voor de SP in Arnhem. Elfrink: 'Sarah wist de afgelopen jaren actief onderwerpen op de agenda te zetten, samen met de mensen uit de stad om wie het gaat. Ze zet zich samen met huurders in voor het onderhoud van hun huizen en de aanpak van ongezonde schimmelwoningen in Arnhem. Ze loopt voorop in de aanpak van straatintimidatie van vrouwen en meisjes, zorgde ervoor dat in Arnhem een jeugdtandarts komt, en heeft zich ook succesvol ingezet voor het behoud van jongerencentrum Willemeen.'

De hoogste nieuwe binnenkomer op de Arnhemse lijst is Noud Roelen, werkzaam als leraar op een middelbare school, en momenteel bestuurslid voor de SP in Arnhem. 'Noud heeft laten zien dat hij weet wat er leeft in de stad, door de straat op te gaan en met mensen in de buurt in gesprek te gaan. Weten wat nodig is door écht te luisteren en samen met mensen aan de slag te gaan, dat is wat nodig is en wat Noud heel goed doet', zegt lijsttrekker Elfrink.

De kandidatenlijst is een mooie mix van ervaring en nieuw talent. De bekende jazzdrummer en componist Pierre Courbois sluit de SP lijst af. Elfrink: 'Met deze lijst vol enthousiaste en actieve Arnhemse SP'ers kunnen we met trots de verkiezingen in. Ik heb er groot vertrouwen in dat we samen de strijd voor een eerlijk en rechtvaardig Arnhem kunnen voeren'.

De kandidatenlijst voor de SP in Arnhem:

1. Gerrie Elfrink
  2. Sarah Dobbe