In actie voor openen Loket Zuid

19 mei 2022

In actie voor openen Loket Zuid

Foto: Willem Verbeten

Loket Zuid in Arnhem Zuid is gesloten en het stadsbestuur is niet van plan het binnenkort weer te openen. Arnhemmers in Arnhem Zuid zien wéér een voorziening verdwijnen. De SP is een petitie gestart tegen de sluiting van Loket Zuid en haalde in korte tijd ruim 2200 handtekeningen op. En dit aantal loopt nog steeds op.

De SP overhandigde vandaag samen met Arnhemmers uit Arnhem Zuid de tussenstand van de petitie aan de vice-voorzitter van de Arnhemse gemeenteraad en riep op het Loket Zuid weer te openen. Elfrink: ‘Dat Loket Zuid wordt gesloten laat zien dat dit stadsbestuur Arnhem Zuid helemaal is vergeten. Terwijl de rijke wijken van Arnhem worden voorzien van laadpalen voor dure auto’s en er tien miljoen euro wordt weggegooid voor de elitaire parkeerplaats de Blauwe Golven, heeft de rest van Arnhem het nakijken. Arnhem Zuid en andere gewone wijken betalen bij dit stadsbestuur altijd de rekening. Dat accepteert de SP niet.’

De actievoerders wilden een grote gouden schaar aanbieden om symbolisch een lint door te knippen om Loket Zuid weer te openen. Maar geen van de wethouders van het college van GroenLinks, VVD, Arnhem Centraal of PvdA ging met de Arnhemmers in gesprek. Zij gingen daarop samen op de foto om dit stadsbestuur op te roepen het Loket weer te openen.

SP fractievoorzitter Gerrie Elfrink: ‘De afgelopen tijd is de poli in Zuid verdwenen en nu verdwijnt het Loket Zuid. De overheid trekt zich letterlijk terug uit Arnhem Zuid. Dat mogen we niet accepteren. De gemeente moet er zijn voor álle Arnhemmers. Arnhem Zuid mag niet vergeten worden en daarom komen we in actie.’

Foto: Willem Verbeten