Arnhemmers gaan naar het PrinsjesdagProtest

12 september 2022

Arnhemmers gaan naar het PrinsjesdagProtest

De boodschappen, energierekening, tanken en de huur, het wordt allemaal duurder. Steeds meer mensen komen in de problemen, maar dit kabinet wil dit jaar niet meer doen. De SP organiseert daarom op 17 september, de zaterdag voor Prinsjesdag, het PrinsjesdagProtest in Den Haag. Ook Arnhemmers gaan daar naartoe. De SP in Arnhem organiseert een bus vanuit Arnhem voor mensen die naar het protest willen gaan. Arnhemmers kunnen zich aanmelden via arnhem@sp.nl.

Afdelingsvoorzitter Sarah Dobbe: ‘We zijn elke week in de buurt om met mensen te praten. Daar horen we dat het voor veel mensen echt niet meer lukt om rond te komen, of dat ze zich grote zorgen maken. Ze merken het elke dag in de supermarkt. Als ze naar het werk of familie gaan met de auto en moeten tanken. En de energierekening. Dat kan zo niet langer, en daarom gaan we met Arnhemmers naar Den Haag.’

Dobbe heeft kritiek op het kabinet die de ogen sluit voor de nood van mensen, en dit jaar niets meer wil doen. Maar ook vindt ze dat de gemeente veel meer kan doen. ‘Bij alles wijst dit stadsbestuur naar Den Haag. Maar waarom kan de gemeente zelf niet veel meer doen? Als er 100 miljoen is voor een megalomaan plan voor de schouwburg en 10 miljoen euro voor tegels voor de parkeerplaats Blauwe Golven, waarom zou er dan niet geld genoeg zijn voor Arnhemmers in nood? Er moet een Arnhems sociaal noodplan komen om te zorgen dat mensen niet in de problemen komen. Dat ligt er nu totaal niet.’ De SP heeft in Arnhem daarom een debat aangevraagd om te zorgen dat de gemeente in actie komt.