Succes: Loket Zuid gaat open!

12 september 2022

Succes: Loket Zuid gaat open!

Foto: Willem Verbeten

Loket Zuid is al lange tijd gesloten, tot grote boosheid van veel inwoners van Arnhem Zuid. Samen kwamen we in actie voor het openen van Loket Zuid. We haalden in korte tijd bijna 2500 handtekeningen op, en voerden met Arnhemmers uit Zuid actie bij het loket. Ook hingen we Arnhem Zuid vol met posters met de oproep om Loket Zuid te openen. De actie heeft succes: waar eerder onbekend was of het loket überhaupt nog open zou gaan, is nu bekend dat het Loket Zuid deze week alsnog weer de deuren opent!

Gerrie Elfrink, onze fractievoorzitter: ‘We zijn heel blij dat de actie tot dit mooie resultaat heeft geleid. Loket Zuid is heel belangrijk voor Arnhem Zuid, en veel mensen kwamen samen met ons in actie tegen de sluiting van het loket. Al teveel is uit Arnhem Zuid verdwenen, en te vaak wordt Arnhem Zuid helemaal vergeten door dit stadsbestuur. We hebben nu laten zien dat dat niet kan, en dat we dat niet meer accepteren.’

We zeiden eerder al aan dat de reden die voor de sluiting van loket Zuid werd gegeven onzin was. Of je nu in Arnhem Noord of Zuid mensen aan een nieuw paspoort helpt, dat kost niet opeens meer menskracht. Het lijkt er veel meer op dat het een ordinaire bezuiniging was om Loket Zuid dicht te houden. Ondertussen wil het stadsbestuur wel bijna 100 miljoen uittrekken voor een nieuwe Schouwburg en 10 miljoen euro voor nieuwe tegels op de parkeerplaats Blauwe Golven. En nu, nadat duizenden Arnhemmers met ons in actie kwamen blijkt het inderdaad gewoon wel te kunnen.