SP ARNHEM KIJKT TERUG OP GESLAAGD FESTIVAL VOOR GELIJKHEID

26 september 2024

SP ARNHEM KIJKT TERUG OP GESLAAGD FESTIVAL VOOR GELIJKHEID

Foto: SP

Op zaterdag 14 september vond het allereerste, door de SP georganiseerde, Festival voor Gelijkheid plaats. In Den Haag, op steenworp afstand van het Malieveld, stond het festivalterrein met een grote verscheidenheid aan kraampjes, tenten, kunstuitingen,
tentoonstellingen en uiteraard boeiende sprekers.

Als Arnhemse afdelingen reisden we samen met de naburige SP-afdelingen uit Rheden, Doetinchem en Ede-Wageningen per bus af naar Den Haag. Zoals het een goed festival betaamt, moesten er pijnlijke keuzes gemaakt worden: kiezen we voor een bezoek aan de SP Jongerentent waar de groeiende jongerenvereniging vertelt over hun acties? Of kiezen
we voor de tent waar Sarah Dobbe vertelt over wat er allemaal speelt in de zorg? Kiezen we een workshop over het voeren van woonacties, of kiezen we voor een bijeenkomst over wat er allemaal speelt rondom het vroegpensioen? Oftewel: keuzestress! Maar wel luxeprobleem, want het waren allemaal prikkelende en inspirerende verhalen om te beluisteren.

Tussen de bedrijven door was er volop ruimte voor ontspanning, voor kunst en cultuur en uiteraard voor een heerlijke versnapering. Er was veel ruimte voor muziek, voor cabaret, en uiteraard voor stevige politieke speeches: o.a. Tuur Elzinga (FNV), Donald Pols (Milieudefensie) en uiteraard Jimmy Dijk hielden vlammende betogen waarin de ongelijkheid in Nederland werd gehekeld en werd opgeroepen om gezamenlijk in actie te komen.
Kortom: een prikkelende en bovenal gezellige dag die ons als SP’ers weer volop energie geeft om de komende tijd met elkaar te werken aan een socialer en rechtvaardiger Nederland!

Foto: SP