Zet jij ook een schoen tegen kinderarmoede?

8 november 2012

Zet jij ook een schoen tegen kinderarmoede?

Voor veel Arnhemse kinderen heeft het weinig zin om hun schoen te zetten met Sinterklaas. Zij groeien op in arme gezinnen, waar al geen geld is voor gezond eten, speelgoed, nieuwe kleren, een sportclub of een schoolreisje. Hun schoentjes blijven het hele jaar leeg. De SP gaat de komende weken aandacht vragen voor die stille armoede, die kinderen zo hard treft.

Het aantal kinderen dat in armoede leeft groeit. Het zijn er in Nederland al bijna een half miljoen. Hun ouders hebben niet genoeg geld om ze te geven wat ze nodig hebben. Daardoor worden deze jonge mensen al vroeg in hun leven op grote achterstand gezet. Dat is niet alleen onrechtvaardig: het is ook onnodig.

De SP gaat de komende weken nadrukkelijk aandacht vragen voor de kinderarmoede in Nederland. In heel het land, ook in Arnhem, gaan plaatselijke afdelingen van de SP gebruikte kinderschoenen inzamelen. Die lege schoenen worden eerst op de stoep van de plaatselijke beleidsmakers gezet, en daarna in Den Haag.

Want in een nog steeds rijk Nederland is het een schande dat zoveel kinderen opgroeien in financiële nood. Laten we met een duidelijk gebaar de plaatselijke en de landelijke overheid wakker schudden. Armoede onder kinderen moet op de agenda.

Zaterdagochtend 10 november maakten we in Arnhem een start met de landelijke campagne. Lever dus je gebruikte kinderschoenen bij ons in. Wij zorgen er vervolgens voor dat ze overal in Nederland zichtbaar worden als teken van verandering. Doe mee!

Je kunt de kinderschoenen ook inleveren op het SP partijhuis:

dinsdagavond 13 november 19.30-21.30 uur

vrijdagochtend 16 november 10.00-11.30 uur

dinsdagavond 20 november 19.30-21.30 uur

vrijdagavond 30 november 19.00-19.30 uur (filmavond)

Of neem contact op via: arnhem@sp.nl