Buurt heeft gewonnen: geen 7 flatgebouwen aan de Whemedreef

17 juni 2021

Buurt heeft gewonnen: geen 7 flatgebouwen aan de Whemedreef

Foto: SP

Afgelopen woensdag besprak de gemeenteraad de plannen voor de Whemedreef. Door de acties van de buurt heeft een kleine meerderheid van de raad tégen het plan van de woonflats gestemd en vóór het plan van de buurt. Het plan van de 7 flats is dus van de baan.

Eerder wilden bijna alle politieke partijen dat er 7 flatgebouwen zouden komen. De SP trok samen op met buurtbewoners om het plan voor de flats van tafel te halen. Er is woningnood en er moet woningen bij komen, maar daar heeft de buurt zelf een prima plan voor gemaakt. Woningen bouwen kan ook op andere plekken in de stad, in de wijken zoals de Hoogkamp en Schaarsbergen, die nu helemaal worden ontzien. Dat moet eerlijker verdeeld worden.

Mensen moeten échte zeggenschap hebben over hun eigen buurt. Plannen die worden bedacht van achter een bureau, zonder de buurt te betrekken, accepteren we niet. Wij blijven ons inzetten voor deze buurt en voor Malburgen. Er is nog genoeg te doen! Heeft u ideeën of opmerkingen? Laat het ons dan weten via arnhem@sp.nl

Foto: SP