Red onze buslijnen

Foto: SP
De provincie wil snijden in openbaar vervoer in Arnhem. In de nieuwe concept-dienstregeling voor 2022 worden verschillende buslijnen geschrapt. In Arnhem betekent dat onder andere dat lijn 13 door Klarendal helemaal verdwijnt, lijn 8 wordt ingekort, de nachtbus tussen Arnhem en Nijmegen verdwijnt en dat bussen richting Apeldoorn minder vaak gaan rijden. Deze lijn wordt veel gebruikt omdat tussen Arnhem en Apeldoorn geen treinen rijden.

Dit is absurd. Een bus is een publieke voorziening. Hoe meer het openbaar vervoer verschraalt, hoe minder het een betrouwbaar alternatief is voor reizigers.

Niet iedereen heeft alternatief vervoer of kan alternatief vervoer betalen. Bewoners van Klarendal trokken al eerder aan de bel omdat met het verdwijnen van buslijn 13 veel ouderen geïsoleerd dreigen te raken. En met de buslijnen verdwijnt ook een belangrijk milieuvriendelijke alternatief voor de auto, en worden mensen terug de auto ingejaagd.

Wij zijn tegen het snijden in onze buslijnen en voor een goed openbaar vervoer in Arnhem.

Steun ons en teken ook deze petitie. Dit is het moment om de bezuinigingen te stoppen. We houden u op de hoogte van het vervolg van deze actie.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.