ROOD

13 maart 2018

ROOD Arnhem in actie tegen Shell

ROOD Arnhem was afgelopen zondag 11 maart in actie gekomen uit solidariteit met getroffenen door de aardbevingen in Groningen. Sinds eind januari voeren verschillende ROOD afdelingen in Nederland actie tegen Shell. Want er moet een noodfonds komen om de kosten te dekken voor de schade van de aardbevingen in de provincie Groningen. In februari heeft een groep ROOD jongeren 7000 handtekeningen overhandigd bij het Hoofdkantoor in Den Haag.
Helaas heeft dit niet geholpen, daarom kwam ROOD Arnhem in actie toen minister-president Mark Rutte in kader van de gemeenteraadsverkiezingen naar Stan & Co in Arnhem kwam afgelopen zondag.

13 december 2017

Aanbieden zwartboek "overvolle bussen" door ROOD aan provincie

De SP-jongeren hebben duizend klachten opgehaald over de te volle bussen in Arnhem. De afdeling ROOD van de SP-jongeren heeft het zwartboek vandaag overhandigd aan Provinciale Staten. De bussen zitten soms zo vol dat de bussen niet eens stoppen bij de halte. En als ze al stoppen, is het onmogelijk om een plek te krijgen. De klachten komen vooral van studenten, maar ook andere forenzen klagen.